HANDELSBETINGELSER HOS OKTOBERFOLK.DK SOM ER EJET AF DET DANSKE SELSKAB HOUSE OF PRODUCTS APS

Generelle oplysninger



Oktoberfolk er ejet af House of Products ApS
Smedeholm 13A, 3. sal, tv.
2730 Herlev
CVR nr.: 43262742
E-mail: kontakt@oktoberfolk.dk (Svar samme dag eller senest indenfor 24 timer)
Telefon: +45 44115246 (Sms alle ugens dage eller ring alle hverdage ml. kl. 10-11)

BETALING

Oktoberfolk.dk tager imod følgende betalingsmetoder: VISA-Dankort, VISA, VISA Debit, VISA Electron, Mastercard, Mastercard Debit, Maestro

Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og inkl. moms.

Der tages ikke imod kontanter ved evt. afhentning.

LEVERING

Forvent leveringstid på 2-4 hverdage. Oktoberfolk.dk tilstræber at behandle ordre indgået inden kl. 14 samme dag, ordre herefter behandles næstfølgende hverdag. Dog er nogle varer på fjernlager.
Vi sender til hele Danmark. Fragtpriser fra 45 kr. Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen medmindre andet er aftalt.
Vi leverer ikke til udlandet (gælder også Færøerne og Grønland).
Dine varer sendes med GLS eller DAO.
OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet, vil din pakke blive flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice på kontakt@oktoberfolk.dk
Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive leveret 2-4 hverdage efter bestillingen.
For visse varer gælder særlige leveringsvilkår.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. House of Products ApS vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.

Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten, skal varen sendes til retur til os på egen regning. Varen skal sendes retur til vores pakkehotel. Du får oplyst adresse ved at sende en e-mail til kontakt@oktoberfolk.dk

Refusion

Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Oplysningerne kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

Vi refunderer dog generelt til det benyttede betalingskort.

Returret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.
Perioden regnes fra den dag;

  • Hvor du modtager ordren.
  • Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
  • Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer, der består af flere partier/dele.
  • Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.
    Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
    Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på kontakt@oktoberfolk.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Ønsker du at sende varen retur til os, skal du udfylde den vedlagte Returseddel og sende varen til en adresse du får oplyst ved at sende en e-mail til kontakt@oktoberfolk.dk

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom. Derudover vil vi tage et fragtgebyr ved evt. droppet afhentning eller nægtet modtagelse.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:

  • Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
  • Varer hvor man har klippet eller revet mærkerne af
  • Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
  • Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
  • Varer, hvor plomberingen er brudt.
  • Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
  • Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
  • Aviser, tidsskrifter eller magasiner dog undtaget abonnementsaftaler for sådanne publikationer.
  • Aftaler indgået på offentlig auktion.
  • Varer, der forringes eller forældes hurtigt.

Returnering

Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen i pakken. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder og vedlægger vores Fortrydelsesformular.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller sendt til pakkesshop
Du skal stå for udgifterne i forbindelse med returnering – at nægte modtagelse eller at droppe afhentning skal du også betale for hvilket vi tager 45 kr for som fratrækkes dit betalte beløb.

Varens stand ved returnering

OBS: Efter gennemgang af produktets stand, som foregår samme hverdag hvor vi fik produktet i hænde, så vil vi foretage refunderingen. Vi tjekker typisk for manglende mærker og dufte, samt manglende dele.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet – af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug. Dvs feks ikke tage mærker og labels af produktet, eller opbevare det i et lokale med røg eller fugt og lign. Vi skal nemlig kunne sælge det som nyt. Du kan evt. tænke over før du returnere det om DU ville købe det som nyt?

Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os retur eller noget af beløbet. I tilfælde af nægtet modtagelse eller droppet afhentning af pakke så vil vi fratrække 45 kr i returgebyr da vi hermed lægger ud for jeres returnering.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder eller v. nægtet modtagelse og droppet afhentning), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Det kan være i form af track & trace eller kvittering. Dog forbeholder vi os ret til at vente indtil efter gennemgang af produktets stand.

Klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
Link: Klageportal for Nævnenes Hus

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: kontakt@oktoberfolk.dk